onsdag 9 februari 2011

Annorlunda nattduksbord...

I mitt rum där jag sover har jag min säng väldigt nära väggen så jag fick inte plats med nått nattduksbord, som man kanske annars har. Vad göra då?? Jo man syr ett.

Sagt o gjort.

Jag funderade ut vad jag ville ha plats för i hyllan.... Mobilladdaren, pennor, korsordstidningarna, mina mysstrumpor, mobiltelefonen, mitt cerat & pappersnäsdukar och lite annat smått & gott. Sen mätte jag hur stor mobilen var, tidningarna och det andra. Räknade, mätte och måttade. Ritade upp på ett papper och sen nålade jag till allt i papper. Efter det mönstret så sydde jag sedan ett nattduksbord. Valde ett naturfärgat tyg i kraftigt linne och sydde fast lite spetsar mellan fickorna som dekoration. Det hela häftade jag sedan fast på väggen med en häftpistol.


Är mycket nöjd med resultatet och den fyller verkligen sin funktion.

Den lila namnskylten hade jag på en scrappträff för ett antal år sen, så den har jag inte sytt. Den är heller inte fastsatt utan går att ta bort.

Kramen

2 kommentarer: